اگر در آغاز کار هستید و به اسم فروشگاه خود فکر می‌کنید بهتر است نامی را انتخاب کنید که در عین حال که زیبا و برازنده باشد به راحتی در ذهن‌ها بماند. از آنجایی که این نام در آینده معرف برند شما خواهد بود بایستی در انتخاب آن دقت داشته باشید. حال هر آنچه را دوست دارید می‌توانید بر روی کاغذ بنویسید و در نهایت براساس مشخصه‌هایی که دارد نام مناسب را برای فروشگاه خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا درباره اینکه چطور برای فروشگاه خود نام مناسبی انتخاب کنیم؟ توضیح کاملی ارائه دهیم.

با انتخاب نام زیبا هویت خود را به رخ بکشید

شاید برخی افراد به دنبال نام‌هایی به اصطلاح با کلاس هستند. اما آیا در نظر گرفتن این نکته کافی است؟ شاید شما هم در جواب بگویید نه اینطور نیست. به هر حال سوال را بدون جواب می‌گذاریم. اما به یاد داشته باشید که اسم فروشگاه به جز ظاهری که دارد باید در برگیرنده برخی نکات دیگر نیز باشد و تا جای ممکن با حوزه کاری شما مرتبط باشد. به عنوان مثال وقتی مشتری نام مغازه ریش و قیچی را می‌شنود به راحتی متوجه می‌شود که حوزه فعالیت آن مربوط به پیرایشگری مردانه است.

آیا انتخاب نام مناسب تاثیری در افزایش فروش دارد؟

به طور حتم نام مناسب در افزایش فروش بی‌تاثیر نیست. شاید دیده باشید که برخی از کسب و کارها به دلیل نام زیبایشان تبدیل به یک برند شده‌اند. به هر حال یک نام خوب به همراه خدمات عالی به مشتریان می‌تواند رونق چشمگیر یک مغازه و یا فروشگاه را به دنبال داشته باشد.

راهنمای جامع انتخاب اسم فروشگاه

بسیاری از افراد هنگامی که قصد دارند کسب و کاری را راه‌ اندازی کنند، اصلا به اسم مغازه و فروشگاه توجهی ندارند. اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که نسبت به اسم مغازه و فروشگاه حساس هستید بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید:

اسم مناسب برای صنف خود انتخاب کنید

سعی کنید نامی را برای صنف خود انتخاب کنید که متناسب با حوزه فعالیت شما باشد. به عنوان مثال اگر یک لباس فروشی راه‌ اندازی می‌کنید اسم‌هایی مانند خوشتیپ شو، نیک جامه و برخی از اسامی زیبا می‌تواند نشان دهنده این امر باشد که شما در صنف لباس فروش فعال هستید.

اسمی رانتخاب کنید که تلفظ آن راحت باشد

سعی کنید نامی برای فروشگاه خود انتخاب کنید که خریدار بتواند با یک نگاه متوجه آن شود و یا اینکه در هنگام نام بردن از فروشگاه دچار لکنت زبان نشود.

نام منحصربه‌فرد انتخاب کنید

چند نام منحصربه ‌فرد برای شما می‌گوییم مانند املاک عمارت، گل فروشی لاله، نمایشگاه خودرو درشکه، عکاسی چهره همه اینها با وجود ساده بودن به نوعی منحصر به ‌فرد تلقی می‌شوند. نامی انتخاب کنید که معرف برند معروفی باشد و بتواند شنوندگان نام فروشگاه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

انتخاب نام فروشگاه

چه عوامل دیگری در افزایش فروش تاثیر می‌گذارید؟

همانطور که گفتیم نام فروشگاه در افزایش فروش تاثیرگذار است اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث ترغیب مشتری به وفاداری می‌شود:

راضی کردن مشتری برای خرید مجدد

برای اینکه مشتری را به وفاداری نسبت به خرید مجاب کنید باید از استراتژی‌های خاص خود استفاده کنید.

توجه به تیپ شخصیتی مشتری

هر مشتری تیپ شخصیتی خاص خود را دارد اما این وظیفه شماست که با آنها سازگار باشید. به عنوان مثال اگر مشتری در انتخاب محصولی خسته شده از آنها این سوال را بپرسید که دنبال چه نوع محصول یا کالایی هستید و یا اینکه دوست دارید کالای مورد نظر شما چه ویژگی‌ های داشته باشد. تمام این موارد می‌تواند در جلب رضایت مشتری تاثیرگذار باشد.

انتخاب کلمات صحیح

واقعیت امر این است که قدرت کلمات را در افزایش فروش دست کم نگیرید. نوع مکالمه شما و احترام به شخصیت مشتری می‌تواند حس اطمینان را در وی ایجاد کند.

ارزش گذاری به زمان مشتری

شما باید به عنوان یک فروشنده به وقت و زمان خود و مشتریانتان ارزش قائل شوید و سعی کنید از شیوه‌ هایی استفاده کنید که مشتری در هنگام خرید و پرداخت هزینه آن خیلی معطل نشود. با این حال ممکن است که کسب و کار شما در مواقعی پر ترافیک شود و نتوانید سرعت عمل لازم را برای راه‌انداختن کار مشتری داشته باشید.

امروزه بسیاری از فروشگاه ‌ها در راستای تسهیل ارائه خدمات خود و سرعت بخشی به امور مالی فروشگاه خود، از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار استفاده می‌کنند. برنامه صندوق فروشگاهی رایما از جمله نمونه‌های موفقی است که به دلیل تحت پوشش قرار دادن بسیاری از خدمات و ارائه ویژگی‌های متمایز توانسته رضایت بسیاری از کسب و کارهای فروشگاهی را جلب کند. نرم افزار صندوق فروشگاهی رایما مدیریت فرایند های خرید و فروش را بهبود بخشیده و با پشتیبانی از صدور انواع فاکتور، گزارش موجودی کالا و … تاثیری مهم در جهت توسعه کسب و کار شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *