مشاغل زیادی وجود دارند که ما آشنایی کاملی با آنها نداریم. از سوی دیگر بسیاری از افراد هستند که به طور مداوم به دنبال ایده‌ای برای برپایی کسب و کار هستند. یکی از مشاغل پر رونق که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته، تهیه و فروش غذای خانگی است. این کسب و کار در سالهای اخیر به قدری رونق یافته است که اکنون به شغل اصلی از برخی افراد تبدیل شده است. 

بسیاری از افراد از غذاهای خانگی و فست فودها خسته شده‌اند. غذاهای این چنینی شاید در دوره‌ای محبوبیت بسیاری زیادی داشت اما رشد قارچ گونه آنها باعث شد که دیگر به تدریج جایگاه خود را از دست بدهند. در مقابل غذاهای ساده خانگی که بسیاری از افراد با آنها بزرگ شده‌اند و از نظر طعم حتی قابل مقایسه با غذاهای فست فودی نیستند به محبوبیتی روزافزون در میان اعضای جامعه دست یافته‌اند. از این رو ما بر آنیم مطلبی با عنوان همه چیز درباره تهیه و فروش غذای خانگی آماده کنیم و با شما به اشتراک بگذاریم. 

حال از کجا شروع کنیم؟

اول اینکه اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کاری برای خود پیاده سازی کنید بهتر است ابتدا ارزیابی‌های موردنیاز را انجام دهید که آیا این شغل برای شما مناسب است و آیا می‌توانید در آن موفق شوید. اگر نتیجه مثبت بود می‌توانید دست به کار شوید. قبل از هر چیزی برخی از لوازم مورد نیاز برای تهیه غذای خانگی را فراهم کنید. 

شما باید در ابتدا یک فر و یخچال برای اینکار داشته باشید. همچنین به جایی نه چندان بزرگ برای تهیه غذا و بسته‌بندی غذا نیاز دارید. سعی کنید پس از پخت غذا بسته‌بندی غذایتان جذاب باشد تا بتواند نظر مشتری را جلب کند. اگر منزل بزرگی دارید حیاط، پارکینگ و یا یک اتاق که کاربرد خاصی ندارد و همیشه به چشم یک انباری به آن نگاه می‌کردید می‌تواند بهترین گزینه برای آغاز فعالیت شما باشد.

چند نفر باید کمک شما باشند؟

برای شروع کار بهتر است دو نفر باشد. یک نفر غذا را تهیه کند و یک نفر دیگر غذای مشتریان را به دست آنها برساند. اگر در نظر دارید غذا را به دست مشتری برسانید به یک پیک موتوری هم نیاز خواهید داشت. اگر حجم کاری‌تان رفته رفته بیشتر شد برای جلب رضایت هر چه بیشتر مشتری بهتر است نیروی کار خود را افزایش دهید.

برای شروع کار چقدر سرمایه نیاز است؟

 با توجه به اینکه قیمت اجناس نه تنها هر روز بلکه هر ساعت متغییر است، نمی‌توان رقم مشخصی به عنوان سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی این کسب و کار عنوان کرد. اما این کسب و کار نیاز به حداقل سرمایه دارد و می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن کار خود را شروع کنید. اگر تنوع غذایی خود را بالا ببرید به طبع هزینه اولیه برای شروع کار هم افزایش پیدا خواهد کرد.

غذاهای پرطرفدار کدام است؟

 اگر در مراحل اولیه کار هستید این یک امر عادی است که غذای دور ریز داشته باشید. زیرا هنوز هیچ کس شما را نمی‌شناسد. پس اول غذای کمی بپزید و سپس به تدریج با افزایش مشتری مقدار آن را افزایش دهید. به طور معمول بعد از کباب، جوجه کباب و زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی، قیمه، کوفته و دلمه سایر غذاهایی هستند که در لیست تهیه غذای خانگی قرار می‌گیرند. برای رشد کسب و کارتان و جلب رضایت مشتریان و وفادار ماندن آنها سعی کنید کیفیت غذا به هیچ وضع از یادتان نرود.

فروش غذای خانگی 

چقدر بفروشید سود کرده‌اید؟ 

قبل از هر چیز اگر در اوایل کار سربه‌سر شدید و نه سود و نه ضرر کردید یک پیشرفت چشمگیر به حساب می‌آید. اما به تدریج کسب و کارتان توسعه پیدا می‌کند اگر کیفیت را فدای قیمت نکنید به طور حتم مشتری‌ها شما را پیدا خواهند کرد و آنقدر خواهید فروخت که از انتخاب این شغل به خودتان افتخار خواهید کرد. در فرآیند فروش میتوانید با استفاده از بهترین نرم افزار رستورانی که مختص رایما می‌باشد استفاده کنید تا به صورت دقیق از وضعیت فروش و میزان سود ماهانه خود آگاه شوید.

نام تجاری مناسب برای تهیه غذای خانگی را چطور پیدا کنیم؟

انتخاب نام مناسب یکی از عوامل اصلی در موفقیت شما در این کسب وکار است. استفاده از نام خانوادگی برای چنین کسب و کارهایی به نوعی تاریخ گذشته است. اگر نگاهی به اطراف بیاندازید ایده‌ای خوب برای انتخاب نام مناسب پیدا خواهید کرد. به هر حال در انتخاب نام مناسب دقت کنید.

تبلیغ کنید و تا جای ممکن تبلغی مفید و هدفمند انجام دهید

بله یکی از عواملی که موفقیت کسب و کار شما را تضمین می‌کند تبلیغ مناسب و هدفمند است. باید به مشتریان خود اثبات کنید که غذای خانگی با کیفیت بی نظیری تهیه می‌کنید. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بنر و تراکت همه و همه می‌توانند در توسعه کسب و کار شما کمک کنند.

نگرانم مشتری نداشته باشم

تمامی کسب و کارها چنین نگرانی را دارند، اما باید بدانید که روزهای اول مشتری زیادی نخواهید داشت اما با پشتکار و ممارست و از سوی دیگر مشتری مداری، تلاش شما به طور حتم جواب می‌دهد و خواهید توانست مشتریان بسیار زیادی به دست آورید.

چطور پول فروش غذای خود را دریافت کنم

به عنوان یک کسب و کار خانگی در جهت جلب رضایت مشتریان و تسهیل مدیریت مالی خود بهتر است روشی مطمئن برای دریافتی‌های خود اتخاذ کنید. نرم افزار مدیریت فروشگاهی با توجه به ویژگی‌های متمایز و کاربردی که ارائه می‌کند می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای مدیریت فروش شما باشد.

اپلیکیشن فروشگاهی رایما از خدماتی مانند صدور فاکتور، محاسبه تعداد فروش روزانه، تعریف کالا و خدمات، تعریف انواع حساب (نقدی و کارتی) و به عنوان یک مزیت رقابتی برتر ارسال لینک پرداخت پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن هر گونه دغدغه، گام‌هایی اساسی در جهت توسعه کسب و کار خود بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *