کالاهای به نقطه سفارش رسیده موضوعی است که در این نوشته از وب سایت رایما سافت قرار است به بررسی آن بپردازیم. شما چه کسب و کاری قدیمی داشته باشید و چه فعالیت کاری خود را تازه شروع کرده باشید می توانید با مدیریت محصولات خود به نتیجه اساسی برسید. در این میان استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی و نرم افزار حسابداری کمک زیادی به شما می کند. در ادامه این نوشته از وب سایت رایما برای مدیریت هر چه بهتر کالاها به بررسی نقطه سفارش مجدد کالا می پردازیم.

منظور از کالاهای به نقطه سفارش رسیده چیست؟

نقطه سفارش مجدد در کل به این معنا است که در سطح خاصی محصول شما باید دوباره سفارش داده شود یا به عبارتی سبد شما از این محصول باید دوباره پر شود. در حقیقت کالاهای به نقطه سفارش رسیده به شما می گوید چه زمانی باید سفارش دهید تا موجودی شما، رو به اتمام نرود. در نرم افزار حسابداری فروشگاهی هم این امکان برای شما وجود دارد. از این رو اگر صاحب یک فعالیت و کسب و کار هستید باید بدانید که دانستن زمان سفارش اهمیت زیادی دارد.

اگر شما محصولی را در انبار داشته باشید و دوباره آن را سفارش دهید، در انبار محصول اضافی انباشته کرده اید. این کار باعث می شود تا هزینه های نگهداری شما افزایش پیدا کند. اگر زمان سفارش شما، وقتی باشد که گردش موجودی کالا مورد نظرتان صفر شده است رو به ضرر می روید. اما چرا؟ برای این که تا محصول مورد نظرتان شارژ شود، شما نمی توانید آن را به فروش برسانید. ممکن است تهیه محصول زمان بر باشد. از این رو شما تا مدت زمان وجود محصول، فروشی در این زمینه نخواهید داشت.

اینجاست که بررسی کالاهای به نقطه سفارش رسیده و نقطه ای که برای آن تعیین کرده اید اهمیت زیادی دارد. وجود این گزینه به شما کمک می کند تا بتوانید در بهینه ترین حالت ممکن موجودی کالای خود را تامین کنید. شما می توانید به راحتی بدون اتمام موجودیتان، تقاضای فروش را برآورده کنید.

نقاط کنترلی

کالاهای به نقطه سفارش رسیده یا نقطه سفارش مجدد، دارای نقاط کنترلی هستند. این نقاط راهنمای مدیریت برای خرید دقیق تر کالا و تحلیل داده های مربوط به آن است. این نقاط شامل نقطه سفارش، حداکثر و حداقل موجودی، میزان سفارش، موجودی میانگین و یا حد مطلوب، موجودی خط خطر و موجودی میانگین می باشد. توجه کنید که این نقاط به ما کمک می کنند تا بر اساس سیستم های حسابداری، با کمک نرم افزار پوشاک  فروشگاهی بتوان اجناس مورد نیاز را قبل از اتمام به خوبی مدیریت کرد و برای سفارش اقدام نمود.

عوامل مهم در محاسبه کالاهای به نقطه سفارش رسیده

برای این که انبار و موجودی های آن تکمیل شود، باید به بررسی نقطه سفارش مجدد کالا پرداخت. این نقطه می تواند فرایندی دقیق بین موجودی کنونی، مقدار مورد نیاز برای درخواست و کل موجودی ایجاد نماید. توجه کنید که محاسبه دقیق این نقطه کمک می کند تا شما تعادل اساسی از موجودی کافی داشته باشید. اصلی ترین نکات و عواملی که برای محاسبه کالاهای به نقطه سفارش رسیده نیاز است عبارتند از:

  • بررسی دقیق موجودی با دیتاهای اصلی
  • بروزرسانی اطلاعات کالا
  • بررسی شرکت های تامین کننده مبنی بر داخلی و یا خارجی بودن
  • بررسی مکان و شرایط نگهداری کالا در انبار با توجه به زمان سفارش

توجه کنید که بررسی این موارد کمک می کند تا کالای رسیده در شرایط ویژه ای و با بهترین روند به دست مشتری برسد.

آیا کالاهای به نقطه سفارش رسیده عددی ثابت است؟

همان طور که اشاره کردیم نقطه سفارش کالا کم ترین سطح از موجودی است که کالا می تواند به آن برسد. نکته مهم تری که باید به آن توجه کنید که این گزینه یک عدد ثابت نمی باشد. این مقدار بر اساس چرخه خرید هر محصول، فروش شما، میزان علاقه مشتریان به محصول مورد نظر می تواند متغیر باشد. توجه داشته باشید که عدد کالاهای به نقطه سفارش رسیده بر مبنای هر محصولی متفاوت است. اما شما می توانید از داده های کسب شده در نرم افزار صندوق فروشگاهی برای تحلیل هر چه بهتر میزان فروش محصول و سود مربوط به آن استفاده نمایید. شما می توانید حتی نمودار هایی هم برای کالاهای خاص خود داشته باشید تا بتوانید بهتر آن ها را تحلیل کنید.

سخن آخر

انبار گردانی و مدیریت موجودی کالاها نقش اساسی در کسب و کار ها دارند. مهم نیست که شما تجارتی کوچک دارید و یا کسب و کاری بزرگ. برای مدیریت بهتر باید کالاها را به خوبی بررسی کنید و روند رسیدن به دست مشتری را پیگیری نمایید. در این بین اطلاع از کالاهای به نقطه سفارش رسیده بسیار مهم است. این کار اما به صورت دستی بسیار سخت است. از این رو بهترین تصمیم استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی رایما است که گزارش دهی دقیقی برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *